Klantervaringen 2017-06-16T18:53:35+00:00

Klanten over Marieke

Wauw wat deed je dat leuk tijdens de training. Door heel persoonlijk je verhaal te vertellen raakte je de mensen. Er was gelijk interactie in de groep. Dat heb ik weleens anders meegemaakt.

Josefa ter Horst, LinkedIn

Jouw verhaal spreekt me erg aan! Mijn baan is nooit saai zolang ik maar “open minded” kijk naar iedere patiënt die op mijn spreekuur komt. En luister en meedenk. Alleen op deze manier haak je aan bij iemands belevingswereld, “wishes en needs”! Mooi vak heb ik toch!

Daniëlle van den Heiligenberg, LinkedIn

Marieke is erg bevlogen in wat ze doet! Ze gaat vol voor wat ze doet en doet dat ook heel goed. Leuk persoon en erg prettig om mee samen te werken!

Astrid van Spronsen, LinkedIn

Marieke is een gedreven auteur, die levert wat gevraagd wordt en doet wat ze belooft. Haar communicatie is duidelijk en open. Marieke is zowel betrouwbaar als flexibel als auteur en erg prettig om mee samen te werken!

Anke van Hasselt, Malmberg, LinkedIn

Marieke heeft met veel enthousiasme de technologische ontwikkelingen en domotica bij Pleyade op de kaart gezet en ingevoerd. Mede door haar inspanning is de proef met cameratoezicht goed gelukt. Dit is een belangrijke basis om het gebruik van technische hulpmiddelen verder uit te rollen.

Caroline Terwijn, Pleyade, LinkedIn

Vandaag dankzij Marieke mijn examen behaald over Familieparticipatie. Je vertelt met passie en door een klein spel merkte ik aan mijn collega’s dat zij er echt zin in hadden.

Nogmaals super bedankt!

Melissa Vermaak, verzorgende IG Zorgspectrum

Implementatietraject familieparticipatie

Deze training is met een 8,6 gewaardeerd door de deelnemers.
Enkele quotes:

“ Fijne training waar je jezelf veilig voelt en alles kunt inbrengen.”

“Zeer fijne en zinvolle training.”

“De rollenspellen begeleiden doe je erg leuk. Door voorbeelden uit de praktijk gaat het leven. Je leert door te doen.”

In 2016 heb ik meegedaan aan het opleidingstraject Familieparticipatie dat gegeven werd door Marieke Oosterhuis van Krachtig Ouder. Vooraf was ik benieuwd of ik er iets van zou leren. Zo’n traject moet voor mij wel nut hebben, voor mezelf als persoon. Ook vroeg ik mij aan de start af of het effect zal hebben op de verdere toekomst van de instelling.

Als ik zo terugkijk zijn er veel dingen die ik tijdens dit opleidingstraject heb geleerd. Het rollenspel heeft me persoonlijk geholpen. Ik heb geleerd om steviger in mijn schoenen te staan en hoe ik duidelijker kan overkomen bij de bewoners en familie. Met een betere communicatie met de familie gaat het proces rondom de zorg zoveel soepeler. De begeleiding van Marieke vond ik prettig. Ik heb van haar geleerd om klein te beginnen en daarna stap voor stap verder te gaan. We kregen een klapper met daarin veel handvaten, handige instrumenten die we in de praktijk kunnen inzetten.

Samen met twee collega’s heb ik een familieavond georganiseerd. Dankzij dit opleidingstraject hebben we concreet stappen ondernomen en zijn we die familieavond gewoon gaan doen. Na de familieavond zag je mij en mijn collega’s glunderen. We kregen veel complimenten van de familie over de zorg. Je voelt jezelf daardoor veel meer gewaardeerd. Na de familieavond zijn direct dingen in de praktijk veranderd. Zoals families die helpen de kamers op te ruimen en we merken dat mensen makkelijker naar ons toekomen met vragen. Van die kleine, praktische dingen waardoor we er samen voor zorgen dat het welzijn van de bewoners meer aandacht krijgt.

Bij ons op de PG-afdeling heeft het zo’n fijn effect gehad. Ik denk dat het traject familieparticipatie en het organiseren van een familieavond ook mooie effecten zal hebben bij verzorgingshuizen en de thuiszorg. Binnen onze eigen organisatie raad ik dit traject alle medewerkers aan. Ik denk dat het ook nuttig is voor artsen. Zij voeren gesprekken met familie en dan is het fijn als je ze kent.

Ik ben blij dat we nog een bijeenkomst hebben met de deelnemers van het opleidingstraject familieparticipatie. We hebben nu allemaal dingen in gang gezet. Leuk om straks met elkaar de ervaringen te delen!

Kirsten Grob

E-Health

Digitaal communiceren introduceren bij familie en cliënt?
Volg dan de handige checklist uit het magazine over e-health.
Download nu gratis: